Šta čini vašu priču dobrom?
Što god pisali, bilo da je to objava na ličnoj ili korporativnoj društvenoj mreži, blog post, copy za klijenta ili za svoju kompaniju, želite da bude čitano: Želite da ostavite utisak. Želite da se o tome priča. Želite da postignete cilj, što god on bio. Vidljivost, popularnost, povezanost, prodaja.
A kako to postići? Šta čini priču dobrom? Zbog čega ljudi neke priče čitaju i vole, a druge preskaču?
Više je faktora, a sada ću otkiriti šta kažu upravo oni koji čitaju. Ovo se, naravno, odnosi i na audio ili video priče!
Kada sam pitala ljude kojima sam pomagala da kreiraju dobre priče – šta čini jednu priču dobrom, ovo su bili najčešći odgovori:
- Tiče se mene, zanima me
- Dobijam informacije koje mi trebaju
- Zabavno je/zasmijava me
- Učim nešto novo
- Jednostavno je i pitko napisano
- Inspiriše me
Na pitanje šta čini neku priču lošom, najčešći odgovori su: - Dosadno
- Predugačko
- Loše je napisano
- Deprimira me
- Dok saznam o čemu se radi, izgubim volju
Kada sledeći put krenete da pišete, prvo se prezujte! Uskočite u cipele onoga ko će to čitati, i pokušajete da izbjegnete greške sa druge liste. Pisanje učenje, vježba, skoro kao zanat. Što više pišete, bićete sve bolji.
Krenite od svakodnevnih, malih, stvari – emailova, dopisa, objava na svom Fejsbuk profilu, Instagramu.
Vježba čini majstora.
Čitamo se,
Vesna